Polityka prywatności

I. INFORMACJE OGÓLNE

Niniejsza polityka prywatności (dalej jako: „Polityka prywatności”) określa:

  1. sposób przetwarzania danych osobowych Klientów, Kontrahentów oraz ich przedstawicieli,
  2. rodzaje plików cookies używanych na Witrynie dostępnej pod adresem: https://www.tak-rem.pl/ oraz zasady ich wykorzystywania, a także sposób przetwarzania danych użytkowników Witryny.

II. INFORMACJA NA TEMAT ADMINISTRATORA DANYCH ORAZ UPRAWNIEŃ OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ

Uprzejmie prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami przekazywanymi na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE(dalej jako: „RODO”).

Kto jest Administratorem Danych Osobowych?

Administratorem danych osobowych jest firma TAK-REM Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Na Ostrowiu 1, 80-958 Gdańsk, KRS 49081 , REGON 191219285, NIP 583-20-50-488, tel.: 58 307 13 83, email : tak-rem@remontowa.com.pl (dalej jako: Administrator).

Jakie uprawnienia przysługują osobie, której dane dotyczą?

Osoba, której dane osobowe dotyczą ma prawo:

  • żądania dostępu do swoich danych osobowych, w tym uzyskania informacji o celach, sposobach i podstawach przetwarzania danych osobowych,
  • sprostowania danych osobowych,
  • żądania ich usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, w przypadkach określonych przepisami RODO,
  • wniesienia sprzeciwu wobec określonych operacji przetwarzania, jeżeli przetwarzanie następuje na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (uzasadniony interes Administratora).

W przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody – zgoda na przetwarzanie danych osobowych może być w każdym momencie cofnięta. Cofnięcie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych przed jej cofnięciem.

Każda osoba, która uważa, że jej dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, ma prawo w dowolnym momencie wnieść skargę do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Jak można realizować swoje uprawnienia?

Powyższe uprawnienia można realizować pisemnie lub elektronicznie, tj. za pośrednictwem wiadomości e – mail.

III. JAK PRZETWARZANE SĄ DANE OSOBOWE KLIENTÓW I KONTRAHENTÓW?
Jeżeli są Państwo przedsiębiorcami prowadzącymi działalność gospodarczą (jednoosobowa działalność gospodarcza):

  1. Cel i podstawa przetwarzania danych osobowych: Państwa dane są przez nas przetwarzane w celu:
    – postępowania przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit b RODO), w tym obsługi konkretnych zapytań ofertowych, złożenie oferty, negocjacje warunków nawiązania współpracy lub realizacji zlecenia,
    – realizacji zawartej między nami umowy (art. 6 ust. 1 lit b RODO), jeżeli dojdzie do udzielenia zlecenia lub strony zawrą umowę w innej formie,
    – realizacji obowiązków prawnych ciążących na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) – np. wystawianie / przyjmowanie faktur VAT, przekazanie danych do urzędów, gdy ma to zastosowanie,
    – nie wykluczamy również, iż Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane w celach realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), którymi są:
    a. obsługa zapytań innych niż ofertowe lub związane z obowiązującą umową, prowadzenie rozmów niezwiązanych bezpośrednio z zawarciem umowy;
    b. nawiązywanie kontaktów z klientem lub kontrahentem w celu nawiązania lub prowadzenia rozmów biznesowych,
    c. czynności towarzyszące realizacji umów i zleceń, w szczególności przekazywanie informacji dotyczących zlecenia lub umowy i podmiotów je wykonujących: klientom początkowym, końcowym lub podwykonawcom,
    d. wewnętrzne potrzeby administracyjne, sprawozdawcze, statystyczne i koordynacyjne Administratora względem właściciela – Remontowa Holding S.A.,
    e. ewentualne dochodzenie wierzytelności i ochrona praw.

  2. Źródło pozyskania danych: Państwa dane osobowe zostały przez nas pozyskane bezpośrednio od Państwa, tj. z umów, zleceń, zapytań handlowych, ofert, a dodatkowo będą one weryfikowane i uzupełniane na podstawie publicznych rejestrów (np. CEIDG, Krajowy Rejestr Zadłużonych) lub rejestrów prywatnych np. biur informacji handlowej.

  3. Jakie dane są przetwarzane? Przetwarzamy następujące kategorie Państwa danych osobowych: dane identyfikacyjne i kontaktowe, dane niezbędne do rozliczeń i fakturowania, numery identyfikacyjne (NIP, REGON). W przypadku szczególnej kategorii umów lub zleceń, w ramach których Administrator zamawia od Państwa specjalistyczne usługi lub usługi regulowane, może dojść także do przetwarzania danych osobowych w zakresie posiadanych uprawnień specjalistycznych, nadanych uprawnień i certyfikatów.

  4. Okres przetwarzania/przechowywania danych osobowych:
    a. dane osobowe przetwarzane w celach rozliczeniowych – przez okres 5 lat od dnia dokonania rozliczenia, którego dokument zawierający dane osobowe dotyczy,
    b. przetwarzanie w związku z realizacją zawartej umowy: do czasu pełnej realizacji umowy, uwzględniając także okresy związane z udzieloną gwarancją jakości
    i rękojmią,
    c. przetwarzanie w celu ewentualnego dochodzenia wierzytelności i ochrona praw Zamawiającego – dane będą przechowywane w zakresie niezbędnym dla realizacji tego celu, do czasu przedawnienia roszczeń lub do czasu prawomocnego zakończenia sporu i jego rozliczenia – w zależności od tego, co nastąpi później,
    d. przetwarzanie w pozostałych celach, w tym przetwarzanie w związku z postępowaniem przed zawarciem umowy, jeżeli nie dojdzie do jej zawarcia lub przetwarzanie w związku z komunikacją inną niż zapytania ofertowe, negocjacje lub obsługa zleceń lub umów – do czasu zakończenia obsługi danego celu, względnie definitywnego zakończenia kontaktów handlowych lub wyrażenia uzasadnionego sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania danych, w zależności od tego co nastąpi wcześniej.

  5. Informacja o odbiorcach danych: Odbiorcami danych osobowych mogą być (i) instytucje upoważnione z mocy prawa (np. urząd skarbowy) lub inne podobne instytucje, którym dane muszą być przekazane dla osiągnięcia poszczególnych celów przetwarzania np. sąd, komornik, bank (ii) pracownicy, współpracownicy, kontrahenci i klienci Administratora, o ile jest to niezbędne dla realizacji zawartych umów, zleceń lub prawnie uzasadnionych interesów Administratora, (iii) podmioty świadczące usługi wspierające bieżącą działalność Administratora (np. dostawcy usług IT, księgowi, prawnicy), (iv) odbiorcami danych może być także Remontowa Holding S.A. z siedzibą w Gdańsku dla wewnętrznych celów sprawozdawczych, administracyjnych i koordynacyjnych oraz statystycznych.

  6. Czy podanie danych osobowych jest obowiązkowe? Administrator przetwarza dane osobowe w różnych celach. Obowiązek podania danych rozliczeniowych wynika z przepisów prawa powszechnie obowiązującego dotyczących obligatoryjnych elementów faktur VAT oraz innych dokumentów księgowych. Konsekwencje niepodania powyższych danych wynikają z odnośnych ustaw. Podanie pozostałych danych jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie może znacznie utrudnić lub uniemożliwić prowadzenie rozmów oraz zawarcie i realizację umowy.

Jeżeli są Państwo osobami zatrudnionymi przez przedsiębiorcę lub osobami działającymi w jego imieniu (np. przedstawiciele Spółek):

  1. Cel i podstawa przetwarzania danych osobowych: Państwa dane osobowe są przez nas przetwarzane w celu postępowania przed zawarciem umowy lub/i późniejszego wykonania umowy zawartej pomiędzy nami, a przedsiębiorcą, w którego imieniu Państwo działają na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), przy czym tym uzasadnionym interesem jest:
    – postępowanie przed zawarciem umowy przez Administratora oraz przedsiębiorcę, którego Pan/Pani reprezentuje, w tym obsługa konkretnych zapytań ofertowych, złożenie oferty, negocjacje warunków nawiązania współpracy lub realizacji zlecenia,
    – obsługa zapytań innych niż ofertowe lub związane z obowiązującą umową, prowadzenie rozmów niezwiązanych bezpośrednio z zawarciem umowy; nawiązanie kontaktów handlowych lub biznesowych,
    – wykonanie i rozliczenie umowy zawartej między Administratorem a przedsiębiorcą, w imieniu którego Państwo działają, a Państwa dane osobowe przetwarzane są wyłącznie w celu i w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania tej umowy, w tym w celach bieżącego ustalania szczegółów realizacji umowy, koordynacji, realizacji uprawnień stron,
    – wewnętrzne potrzeby administracyjne, sprawozdawcze, statystyczne i koordynacyjne Administratora względem właściciela – Remontowa Holding S.A.,
    – ewentualne dochodzenie wierzytelności lub ochrona praw Administratora.
  2. Źródło danych: jeżeli nie przekazywali Państwo nam bezpośrednio swoich danych to oznacza, iż zostały przez nas pozyskane z:
    – umów, zleceń, zapytań handlowych, stron internetowych, ofert handlowych lub
    – bezpośrednio od przedsiębiorcy, w imieniu którego Państwo działają albo osób działających w jego imieniu lub
    – z publicznych rejestrów (CEIDG, KRS), jeżeli Państwa umocowanie do działania w imieniu przedsiębiorcy zostało ujawnione w takim rejestrze,
  3. Jakie dane są przetwarzane? Przetwarzamy następujące kategorie Państwa danych osobowych: służbowe dane identyfikacyjne i kontaktowe, numer telefonu, reprezentowany przedsiębiorca, podstawa umocowania. W przypadku szczególnej kategorii umów lub zleceń, w ramach których Administrator zamawia od Państwa pracodawcy lub zleceniodawcy specjalistyczne usługi, może dojść także do przetwarzania danych osobowych w zakresie posiadanych uprawnień specjalistycznych, nadanych uprawnień i certyfikatów.
  4. Okres przetwarzania/przechowywania danych osobowych:
    – dane osobowe przetwarzane w celach rozliczeniowych – przez okres 5 lat od dnia dokonania rozliczenia, którego dokument zawierający dane osobowe dotyczy (np. dane osoby wystawiającej fakturę VAT),
    – przetwarzanie w związku z realizacją zawartej umowy: do czasu pełnej realizacji umowy, uwzględniając także okresy związane z udzieloną gwarancją jakości
    i rękojmią,
    – przetwarzanie w celu ewentualnego dochodzenia wierzytelności i ochrona praw Zamawiającego – dane będą przechowywane w zakresie niezbędnym dla realizacji tego celu, do czasu przedawnienia roszczeń lub do czasu prawomocnego zakończenia sporu i jego rozliczenia – w zależności od tego, co nastąpi później,
    – przetwarzanie w pozostałych celach, w tym przetwarzanie w związku z postępowaniem przed zawarciem umowy, jeżeli nie dojdzie do jej zawarcia lub przetwarzanie w związku z komunikacją inną niż zapytania ofertowe, negocjacje lub obsługa zleceń lub umów – do czasu zakończenia obsługi danego celu, względnie definitywnego zakończenia kontaktów handlowych lub wyrażenia uzasadnionego sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania danych, w zależności od tego co nastąpi wcześniej.
  5. Informacja o odbiorcach danych: Odbiorcami danych osobowych mogą być (i) instytucje upoważnione z mocy prawa (np. urząd skarbowy) lub inne podobne instytucje, którym dane muszą być przekazane dla osiągnięcia poszczególnych celów przetwarzania np. sąd, komornik, bank (ii) pracownicy, współpracownicy, kontrahenci i klienci Administratora, o ile jest to niezbędne dla realizacji zawartych umów, zleceń lub prawnie uzasadnionych interesów Administratora, (iii) podmioty świadczące usługi wspierające bieżącą działalność Administratora (np. dostawcy usług IT, księgowi, prawnicy), (iv) odbiorcami danych może być także Remontowa Holding S.A. z siedzibą w Gdańsku dla wewnętrznych celów sprawozdawczych, administracyjnych i koordynacyjnych oraz statystycznych.
  6. Czy podanie danych osobowych jest obowiązkowe? Nie ma ustawowego obowiązku podawania ww. danych osobowych, jednakże jest to niepodanie danych może uniemożliwić lub znacznie utrudnić zawarcie lub realizację umowy między Administratorem a przedsiębiorcą, w imieniu którego Pan/Pani działa.

IV. COOKIES

Niniejsza Witryna wykorzystuje do swojego działania pliki cookies – są to dane informatyczne, o których mowa w art. 173 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. prawo telekomunikacyjne. Pliki cookies są wykorzystywane na Witrynie w celu zapewnienia prawidłowego działania Witryny i dostosowania jej do potrzeb użytkowników.

  1. Podmiotem zamieszczającym pliki cookies na urządzeniu końcowym użytkownika Witryny pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Witryny.
  2. Pliki cookies to małe pliki, które są wysyłane przez serwer za pośrednictwem Witryny. Następnie są one przechowywane z wykorzystaniem przeglądarki internetowej na urządzeniu użytkownika. Na podstawie plików cookies zbierane są informacje na temat użytkownika i jego zachowań na Witrynie.
  3. Cookies używane są w celu poprawienia komfortu użytkownika i uzyskać informacje o tym jak Witryna jest używana. Pliki cookies pomagają m.in. zoptymalizować Witrynę i treści wyświetlane użytkownika. Podstawowym celem plików cookies jest zaprezentowanie użytkownikowi Witryny odpowiadającej jego potrzebom. Pliki cookies nie powodują zmian konfiguracyjnych w urządzeniu użytkownika i zainstalowanym na nim oprogramowaniu.
  4. Witryna może wykorzystywać zarówno pliki „cookies” sesyjne, ulegające skasowaniu po zamknięciu okna przeglądarki internetowej, jak i pliki „cookies” trwałe, zapisywane na określony czas w urządzeniach końcowych użytkownika.
  5. Witryna wykorzystuje wyłącznie niezbędne i funkcjonalne pliki cookies:
    a. Niezbędne pliki cookie – mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby,
    b. Funkcjonalne pliki cookie – pomagają wykonywać pewne funkcje.
  6. Jeżeli użytkownik nie akceptuje używania plików cookies przez Witrynę to może on:
    a. ustawić przeglądarkę zainstalowaną na jego urządzeniu tak, aby automatycznie odrzucała pliki cookies lub informowała użytkownika za każdym razem, gdy Witryna żąda zapisania plików cookies. Użytkownik może również usunąć wcześniej zapisane pliki cookies. Szczegółowych informacji na temat usuwania lub odrzucania plików cookies użytkownik powinien szukać u dostawcy stosowanej przez niego przeglądarki internetowej. Informuje się jednak, że w przypadku, w którym przeglądarka będzie odrzucała pliki cookies może to negatywnie wpłynąć na funkcjonalność Witryny.
    b. skorzystać opcji dostosowania preferencji dostępnych w ramach okna „preferencje co do zgód”, widocznego w lewym, dolnym rogu Witryny, po kliknięciu na następujące logo:
  7. Cele i sposoby przetwarzania danych w związku z cookies:
    a. Dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane celach konfiguracji Witryny, zapewnienia pełnej funkcjonalności Witryny, zapewnienia bezpieczeństwa i niezawodności Witryny.
    b. Przetwarzanie danych osobowych użytkownika następuje na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgody), zgoda na przetwarzanie danych osobowych może być w każdym momencie cofnięta przez Użytkownika w jeden ze sposobów wskazanych w pkt 6 wyżej. Cofnięcie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych przed jej cofnięciem.
    c. Dane osobowe Użytkownika nie będą docelowo przekazywane innym podmiotom, jednakże w związku ze świadczeniem na rzecz Administratora usług przez inne podmioty, dostęp do nich mogą uzyskać hostingodawca, dostawca serwera pocztowego, dostawca usług przechowywania danych w chmurze, podmiot świadczący usługi IT.
    d. Podanie danych nie jest wymogiem ustawowym, jednakże ich podanie jest konieczne do zapewnienia pełnej funkcjonalności Witryny.
    e. Dane użytkownika będą przechowywanie przez okres niezbędny do realizacji celu, w którym zostały one zebrane. Dane z cookies trwałych przechowywane będą przez okres nieprzekraczający 1 roku od ostatniej wizyty, chyba że wcześniej Użytkownik cofnie zgody.

English  |  Polish